apocalyptic-queen

Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Hej!

Av Moa - 10 september 2015 17:44

Som det står i min presentation heter jag Moa och är 15 år. Nu tänkte jag berätta lite om mig själv.

   Jag går sista året i 9:an och vill sedan bli något inom utbildning. Antingen vill jag bli högstadie- eller förskolelärare. Mina favoritämnen är matte och bild.

   Jag har inte så många vänner. Jag brukar vara med en person i skolan. Vi kan kalla henne S, ifall hon skulle hitta min blogg. Det kan hända att jag skriver lite om henne.

   Jag har ganska svårt för att prata med människor. Därav att jag knappt har några kompisar. Det är svårt för mig att prata med både enskilda personer och större grupper och detta är ett problem för mig.

   Mina föräldrar är skilda. De pratar med varandra ibland och bor ganska nära, så de bråkar inte eller så. Pappa har en flickvän som han bor med. Hon är snäll så jag är okej med det. Min mamma bor ensam. Jag och min 12-åriga syster bor varannan vecka hos mamma och pappa.

   Jag har två katter, en hos mamma och en hos pappa. Den äldsta är snällast. Den andra kan vara väldigt jobbig men han växer nog ifrån det.


Mina favorit...

Böcker: 

xRör mig inte - Tahereh Mafi

xEndgame - kallelsen - James Frey

xPappers städer - John Green


Filmer:

xAvengers: Age of Ultron

xLucy

xHungerspelen-serien

xCarrie


Tv-serier:

xTeen wolf

xPretty little liars

xGame of thrones

xThe walking dead

xFaking it

xiZombie


Spel:

xDragon age:Inquisition

xMinecraft

xThe sims 3/4


Musik:

xColors - Halsey

xWild - Troye Sivan


xPity Party - Melanie Martinez

xTrigger - Gioni

xHow deep is your love - Calvin Harris & Disciples

xBloodstream - Ed Sheeran

xNeverland - Crywolf ft. Charity Lane

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 3 oktober 2015 18:00

Hejsan! Jag går ju i nian, så jag har såklart funderat över vad jag vill jobba med. Det enda jag kan komma på är lärare. Om jag ska välja ett eller fler ämnen skulle det nog vara engelska eller matte.     Problemet är att jag inte är så bra p...

Av Moa - 2 oktober 2015 18:00

Lite bilder jag tog i skolan idag!  Tog inte så seriösa men ;)           ...

Av Moa - 20 september 2015 20:54

Hej!  Så nu har jag skapat nya karaktärer till min berättelse!                    ...

Av Moa - 17 september 2015 10:00

Så jag fick insperation idag till att skriva en berättelse.  Jag började anteckna lite om huvudpersonerna.  Berättelsen är att fyra personer är på en plats(inte bestämt var) och så blir de typ träffade av blixten eller nåt sånt. Sedan får de ...

Av Moa - 16 september 2015 19:00

Fick lite panik idag för skriver en novellanalys i skolan och så skrev jag i google chrome istället för internet explorer. Jag sitter och skriver och efter två sidor ser jag att läraren har skrivit på tavlan och sagt att man inte ska använda chrome...

Presentation


Hej! Jag är Moa och är 15 år. Jag kommer skriva om mina intressen och mitt liv. Jag kommer även lägga upp lite foton jag tagit.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om nu någon skulle läsa min blogg, vad vill ni läsa om?
 Recensioner
 Foton
 Rants
 Kortare uppdateringar
 Annat (Kommentera)

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards